به گزارش روابط عمومی خانه ترخیص به نقل از گمرک، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران طی نامه‌ای برنامه‌های عملیاتی سال 1397 این سازمان را به واحدهای ستادی، گمرکات اجرایی استان‌ها و گمرکات اجرایی مستقل ابلاغ و نکاتی را درباره اجرای صحیح و به موقع هر یک از پروژه‌های این برنامه‌ها یادآور شد.

در این ن امه آمده است: برنامه‌های عملیاتی سال 1397 گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای “حمایت از کالای ایرانی” و “پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا” که براساس نگرش راهبردی از اسناد و سیاست‌های بالادستی همچون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اولویت‌های اختصاصی و عمومی رئیس جمهور محترم، اهداف استراتژیک سازمان جهانی گمرک، اولویت‌ها و اهداف تعیین شده در سند راهبردی سازمان، تکالیف قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، نقشه راه اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک، سند راهبردی امور نخبگان، اقتصاد دانش‌بنیان و منشور حقوق شهروندی تنظیم گردیده جهت اجرای صحیح و به موقع هر یک از پروژه‌ها با در نظر گرفتن نکات زیر ابلاغ می‌گردد.

1- هر یک از معاونت‌ها، دفاتر ستادی و ادارات کل که متولی پروژه تعیین گردیده‌اند به منظور اجرای پروژه‌های خود موظف به تعریف دقیق فعالیت‌های مربوط به هر پروژه، سهم و زمان‌بندی اجرای هر فعالیت توسط مدیران پروژه‌ها با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل می‌باشند.

2- متولی هر پروژه ملزم به تعیین فردی به عنوان مدیر پروژه حداقل در سطح معاون مدیرکل و معرفی آن به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل (دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی) می‌باشد.

3- مدیران پروژه‌ها ملزم به تهیه گزارش پیشرفت پروژه مربوط، در بازه‌های زمانی ماهیانه بوده و گزارش‌های یادشده می‌بایست پس از تأیید مدیران متولی در بیستم هر ماه به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل (دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی) ارسال گردد.

4- گمرکات اجرایی ضمن داشتن الزام به همکاری در اجرای فعالیت مرتبط با پروژه توسعه “گمرک الکترونیک و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجاری بین‌المللی” با دفتر فاوا، می‌بایست درخصوص پروژه‌هایی که به عنوان همکار لحاظ شده‌اند نسبت به ارائه گزارش‌های ماهیانه به متولیان اقدام نمایند.

5- معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌‌الملل ضمن نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها، ملزم به اخذ گزارش پیشرفت از واحدهای متولی و ارائه ماهیانه گزارش تجمیعی به شورای معاونین می‌باشد.